blandat av ingenting

inom mig gror det
det kommer fram ibland
nuförtiden ofta
och förstör en kväll,
en dag,
en vecka

idag satt jag på samma gräsmatta,
med samma sol över mig,
med samma jord under mig
vad kan det vara?
ett och ett halvt år sedan?
två?
jag slutade räkna efter en månad
iallafall
det var på det gräset jag var lycklig,
med dig
liggande bredvid mig,
medans jag tog foto,
på din skönhet
din skönhet är bortruttnad för länge sedan
existerar inte mera i denna värld
om du bara kom tillbaka,
för en dag,
skulle jag inte släppa taget
vi delade allt.
nästan löjligt hur mycket en hund kan betyda

jag har slutat räkna det sorgliga,
och flyger förbi det glädjefyllda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0