rent helvete

finns inget att skriva
spenderar mitt lov hemma
läser, fantiserar mig bort till den jag älskar
tänker på de dikter som tilltalar mig
gråter till den musiken som likaväl kunde vara skriver om mig
alldeles ensam
kan det inte bli måndag?
sova i fyra dygn, kan jag det?
jag behöver dig nu
orkar inte vara utan din närhet längre
jag mår bara dåligt när jag ser lyckliga människor,
kurar ihop mig och är i min egna värld,
för jag orkar inte vara social,
inte nu,
inte när vintern och dess kyla finns utanför,
och när min källa till värme och lycka är så långt bort
nej, jag får nöja mig med att dagarnas höjdpunkt är dina samtal,
den där knappt halv timmen får mig att orka med
vad hade jag varit utan dig?
min värld är ett rent helvete utan dig

mina ögonlockar söker efter låset att stänga mina ögon
jag måste ge min kropp en chock
låta vattnet bränna min nakna hud


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0