täcket kan inte ens konkurrera med din värme

igår sa jag till min älskade
det blåser starka vindar utanför
knackar nästan
precis som om de vill komma in
och ja du
de kom in
i min vardag
och förstörde allt i sin väg
min långa och tysta busstur till skolan,
som jag njuter så av
bara den tystnad jag får,
en gång om dagen
på bussen min,
existerar ej misär
bara frid och fröjd
tack vare denna obarmhärtiga vind,
missar jag att kyssa min käraste på vår två veckors dag
visst,
jag vet,
löjligt ni säger
men för oss,
för mig,
är det helt underbart
nästan ljuvligt
men istället för det
låg jag i min säng och försökte sova,
utan värme och utan ljus
utan din värme,
din underbara värme
som jag håller så kärt
utan dina andetag,
kan jag ej leva i lycka
utan dig,
är mitt liv i pause läge


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0