dansens takt har börjat gå, framtidens dans

jag sitter här
i min säng med svarta lakan och en grön filt
på stolen vid fotändan står en kopp blåklint te och en kaka som jag bakat
kudden är helt våt
jag fick en dag på över en månad att må lite sådär på moln
men igår kom verkligheten in igen
jag blir lämnad åter igen
hela denna sommaren har varit fylld utav längtan och förtvivlan
och nu kommer sommaren fortsätta med det
skolan kan likaväl börja
så jag hålls sysselsatt och inte bara sitter här och kämpar
men snart öppnar himlen sig för mig kanske
så är det planerat iallafall
om en månad börjar skolan igen och jag börjar träffa folk åter igen
om ett år börjar jag gymnasiet och börjar träffa nya människor
om två år hittar jag förhoppningsvis en liten lägenhet i stan
jag som skrev in mig på abk igår
jag kommer klara det
jag tar ju redan hand om mig själv
självständig frihet
min egen lya
jodå, det ska nog gå allt det här
hoppas bara min kropp hänger med på färden
så den inte hittas död på gatan en dag
jag som har så många planer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0